Zespoły projektowe, które mają cel

Struktura organizacyjna w firmach może odbiegać od siebie. Mniejsze firmy z pewnością postawią na strukturę liniową, gdzie wyróżniamy jedność rozkazodawstwa. Większe firmy mogą sobie pozwolić na strukturę macierzową, która wykazuje kilku kierowników oraz komórki, które wzajemnie uzupełniają się informacjami. Wszystko jest zależne od wielkości firmy i jej indywidualnych potrzeb.

Delegowanie zadań to popularne narzędzie, z którym każdy, kto rozpoczął pracę się spotkał. Właśnie z tego powodu najczęściej są zatrudniane dodatkowe osoby, brakuje czasu na załatwienie potrzeb w firmie, więc trzeba zatrudnić kogoś do pomocy, a tym samym oddelegować część swoich obowiązków. Ważne jest aby dokładnie sprecyzować problem, który trzeba oddać osobie trzeciej oraz badać postępy w pracy. Do tego niezwykle ważną osobą w grupie jest jej kierownik – lider w zespole to zadanie dla charyzmatyka, przywódcy, który pociągnie za sobą swój tłum oraz wprowadzi ulepszenia, które zaaprobuje cała grupa – nie każdy ma te umiejętności. Liczy się dar przekonywania oraz wiara we własne wizje, które, nawet jeśli są na niekorzyść dla pracowników wzbudzą podziw i oddanie swojej części siebie dla danego projektu.

Duże firmy to duże przedsięwzięcia, więc liderów zespołów jest wiele – wzajemnie się motywują oraz dążą do wyznaczonych celów i strategii danej firmy. Nie jest to łatwe zadanie i wymaga czasu oraz koordynacji wszystkich członków zespołu. Zetknięcia się, bardzo często ze skrajnymi opiniami i radzeniem sobie ze stresem. Jednak wielu to potrafi i dlatego tak daleko dochodzą w hierarchii firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *